Voetballen

Voetballen bij PEC Kicks ASS

PEC Kicks ASS is een initiatief van Stichting Empower en PEC Zwolle United, de maatschappelijke tak van PEC Zwolle. Samen bieden wij een wekelijkse voetbaltraining aan met als doel jongeren met Autismespectrumstoornis (ASS) te laten doorstromen naar reguliere amateurclubs.

Deze trainingen vinden plaats op woensdag van 15.30 tot 16.30 uur bij sportpark De Pelikaan in Zwolle.

Doel en Opzet van PEC Kicks ASS

Het doel: Het hoofddoel van PEC Kicks ASS is om jongeren met ASS te laten ervaren hoe leuk voetballen en bewegen kunnen zijn. Daarnaast willen we hen helpen de overstap te maken naar reguliere amateurclubs, waar ze hun passie voor voetbal verder kunnen ontwikkelen.

De doelgroep: Dit initiatief is speciaal opgezet voor jongeren met ASS in de leeftijd van 10 tot 16 jaar. We begrijpen dat deze groep unieke behoeften heeft, en onze trainingen zijn daarom aangepast om een veilige en ondersteunende omgeving te bieden.

Wat kun je verwachten?

• Wekelijkse voetbaltrainingen: Iedere woensdag van 15.30 tot 16.30 uur komen we samen op sportpark De Pelikaan in Zwolle voor een uur vol plezier en beweging. De trainingen worden verzorgd door ervaren trainers en autismecoaches die bekend zijn met de behoeften van jongeren met ASS.
  • Plezier en beweging: Bij PEC Kicks ASS staat plezier voorop. We willen dat elke deelnemer geniet van het voetballen en de positieve effecten van bewegen ervaart. Of je nu een beginner bent of al enige ervaring hebt, er is plek voor iedereen om op zijn eigen tempo te groeien.
  • Sociale interactie: Voetballen in een groep biedt een uitstekende kans om contact te maken met leeftijdgenoten. Door samen te spelen, leer je samenwerken, communiceren en vriendschappen opbouwen. Deze sociale interactie is een belangrijk onderdeel van onze trainingen.
  • Vaste afspraken en structuur: Onze trainingen zijn gestructureerd en verlopen volgens vaste afspraken. Dit helpt om een voorspelbare en veilige omgeving te creëren waarin iedereen zich op zijn gemak voelt. Structuur en duidelijkheid zijn essentieel voor jongeren met ASS.
  • Succeservaringen: Door deel te nemen aan PEC Kicks ASS, krijg je de kans om succeservaringen op te doen. Of het nu gaat om het scoren van een doelpunt, het maken van een panna bij de trainer, of simpelweg het voltooien van een training, elke prestatie wordt gewaardeerd en gevierd.

De voordelen van deelname:

• Fysieke gezondheid: Regelmatig voetballen verbetert je conditie, kracht en algehele gezondheid. Het helpt je fit en energiek te blijven.
  • Mentale veerkracht: Bewegen helpt bij het verminderen van stress en angst, en verbetert je stemming en mentale welzijn.
  • Zelfvertrouwen: Door successen te ervaren en doelen te bereiken, groeit je zelfvertrouwen. Dit kan doorwerken in andere aspecten van je leven.
  • Vriendschappen en gemeenschap: Je maakt contact met andere jongeren, bouwt vriendschappen op en voelt je deel van een gemeenschap. Dit versterkt het gevoel van verbondenheid en sociale vaardigheden.

Doe mee met PEC Kicks ASS!

PEC Kicks ASS biedt een geweldige kans om te genieten van voetbal, nieuwe vrienden te maken en jezelf te ontwikkelen in een ondersteunende omgeving. Of je nu al ervaring hebt met voetballen of net begint, je bent van harte welkom om mee te doen. Samen zorgen we ervoor dat iedereen plezier heeft en zich kan ontwikkelen.

Neem contact met ons op voor meer informatie of om je aan te melden. We kijken ernaar uit om jou te verwelkomen bij onze wekelijkse trainingen en samen de vreugde van voetbal te ervaren!