Spring naar content

Wij luisteren
naar jou -
Klachtenprocedure
Stichting Empower

Als je begeleiding van Stichting Empower krijgt kan het gebeuren dat je ergens ontevreden over bent: als een begeleider iets heeft gedaan wat je boos of verdrietig maakt of je bent het niet eens met een beslissing. Je hebt dan een klacht. Je vindt bijvoorbeeld dat de medewerker zijn/of haar afspraken niet nakomt of dat je onjuist behandeld bent. Stichting Empower vindt het belangrijk dat je jouw klachten kunt ventileren.

Door ons te laten weten waarmee je het oneens bent, geef je ons de mogelijkheid om onze dienstverlening te optimaliseren en daar waar mogelijk te herstellen. Hieronder lees je de stappen die je kan ondernemen.

Stap 1: praat met je begeleider / mentor

Ga eerst het gesprek aan met je begeleider of mentor. Je kan bij diegene je onvrede uiten en kijken of je gezamenlijk tot een oplossing kunt komen. Mochten jullie er samen niet uitkomen, of kan je het probleem om een andere reden niet met diegene bespreken, kun je terecht bij diens leidinggevende: de zorgmanager van Stichting Empower.
Ook de externe vertrouwenspersoon kan je helpen met je klacht. Jeugdigen kunnen terecht bij Jeugdstem. JeugdStem is een onafhankelijke organisatie welke je zowel online, als via de telefoon kan benaderen. Voor meer informatie: www.jeugdstem.nl.

Vanuit JeugdStem is Fia Terpstra aangesteld als vertrouwenspersoon voor de cliënten van Stichting Empower. Je kan mailen naar f.terpstra@jeugdstem.nl of haar telefonisch bereiken op: 088 555 1000.

Stap 2: praat met de zorgmanager

Als je het moeilijk vindt om met de betreffende medewerker over de kwestie te praten kan je terecht bij diens leidinggevende: de zorgmanager. Je kan hiermee in contact komen door te mailen naar klachtencommissie@stichtingempower.nl. Ook bij dit gesprek kun je als jeugdige bijgestaan worden door de vertrouwenspersoon vanuit Jeugdstem.

Stap 3: praat met de directie

Als het gesprek met de begeleider en de zorgmanager niet tot een bevredigend resultaat leidt, of als je om een andere reden het gesprek met hen niet aan kan gaan, kun je een gesprek aangaan met de directeur van Stichting Empower. Diegene zal samen met je zoeken naar een passende oplossing.

Stap 4: bemiddeling door de klachtenfunctionaris

Als je er niet uitkomt met de betrokken medewerker, de zorgmanager en de directie van Stichting Empower kun je ook terecht bij onze externe klachtenfunctionaris. Stichting Empower heeft haar klachtenregeling en -bemiddeling ondergebracht bij Quasir groep. Als je hulp nodig hebt bij een klacht kun je contact opnemen via onderstaande gegevens. De klachtenfunctionaris luistert naar je en zoekt samen met jou en Stichting Empower naar een oplossing voor je klacht. De klachtenfunctionaris kan je helpen met het voeren van het gesprek met de begeleider, of ondersteunen bij het schrijven van een klacht. Wat je met de klachtenfunctionaris bespreekt blijft uiteraard geheim.

Let op! Als volwassene in zorg bij Stichting Empower mag je pas gebruikmaken van de klachtenbemiddeling van Quasir als de klacht eerst is besproken met de directie.

Contactgegevens Quasir

De klachtenfunctionaris van Quasir is maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur te bereiken op 06-48445538. Je kan ook mailen naar bemiddeling@quasir.nl.